L’OLI D’OLIVA

aceite-oliva-virgen

Cada dia són més evidents els efectes beneficiosos per a la salut de les dietes amb un alt contingut en verdures, fruites, llegums i cereals integrals, que també inclouen peix, fruita seca, oli d’oliva i productes lactis baixos en greix. Aquests aliments formen part de l’anomenada dieta mediterrània.

En aquest article us volem parlar de l’oli d’oliva com a component vinculat a la Dieta Mediterrània i com a font de greix principal, reemplaçant altres olis i greixos, com poden ser la mantega o la margarina.

L’oli d’oliva és una font d’un valor nutricional molt important per la salut humana, així com un factor de prevenció per moltes malalties relacionades amb l’alimentació.

Al mercat podem trobar bàsicament tres tipus d’olis d’oliva, dels quals cal ressaltar l’oli d’oliva verge per ser el que posseeix majors qualitats nutritives i sensorials.

La Unió Europea reconeix els efectes beneficiosos de l’oli d’oliva i el relaciona a la reducció de risc de malalties i al desenvolupament de la salut dels nens.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s