RESUM DE CONSELLS ALIMENTARIS PER A PREVENIR L’OBESITAT

A continuació us exposem un seguit de consells perquè us sigui més fàcil seguir unes conductes saludables. Trobareu més informació, amb eines i recursos, als diferents apartats d’aquest blog. No dubteu a fer un cop d’ull a tots els nostres continguts, de ben segur en trobareu d’allò més interessants!!

COM CUINAR?

1. Millor coure, bullir o cuinar a la planxa els aliments que no pas fregir-los. Si fregim, millor amb oli d’oliva!

2. Escollir la carn que tingui menys greix visible, retirant el greix i la pell de les aus.

3.Reduir el consum de sal (menys de 5 g/dia) i millor que sigui iodada.

4. Fer presentacions dels plats atractives per als nens, jugant amb colors i formes.

5. Preparar fruites i verdures de diferents maneres per facilitar que agradin als nens.

6. Emprar oli d’oliva com a greix principal, evitant tot el possible els greixos d’origen animal.

A TAULA:

1. Evitar que el nen mengi sol. Intentar fer la majoria d’àpats en família, reforçant els bons hàbits.

2. Procurar mantenir un horari regular en els àpats.

3. No mirar la televisió mentre es menja.

4. Evitar tractar problemes a taula, afavorir un ambient distès i relaxat, gaudint del menjar.

5. No donar diners als nens per comprar llaminadures, brioixeria o snacks.

6. No emprar el menjar com a premi o càstig, ni per consolar ni entretenir. Pot provocar que el menjar s’assocïi a finalitats diferents de l’alimentació.

7. Menjar en restaurants de menjar ràpid només ocasionalment. Evitar el ritual de la pizza o hamburgueses del cap de setmana.

8. Implicar els nens en la compra i elaboració dels aliments.

9. Explicar-los els beneficis de menjar sa i la importància de menjar fruita i verdura.

10. Ensenyar-los a menjar de tot i no només el que els agrada.

11. Ser un model seguint una dieta equilibrada.

12. Evitar el picoteig entre hores, fonamentalment d’aliments molt calòrics. Millor fruits secs.

13. Ensenyar-los a menjar a poc a poc i amb moderació.

14. No forçar la ingesta, respectar la seva gana. No ha de quedar-se amb gana ni massa ple.

15. Respectar els moments d’inapetència transitòria (com quan són malalts).

16. A la taula no hi ha d’haver ni el sucrer ni el saler, ni salses “extres” d’acompanyament (maionesa, quètxup).

Font: Antolin S. Obesidad infantil ¿Qué pueden hacer los padres para prevenirla? Jaén: Alcalá Formación, 2012.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s