QUÈ SOPEM AVUI?

Cal saber que l’àpat del sopar ha d’estar format per pasta, arròs, patates, llegums o cereals i verdura cuita o crua, com amanides. També hi ha d’haver carn, peix, ou, marisc o substitutius (com tofu o seitan). De postres, es pot menjar una peça de fruita o unes postres làcties.

Aquest és un bon moment perquè el teu fill/a consolidi uns bons hàbits d’alimentació. Et recomanem que creïs un bon hàbit a l’hora de sopar i tingues present una dieta equilibrada.

Com fer-ho:

· Tota la família heu de mantenir una alimentació equilibrada (variada, agradable, suficient i moderada). Recorda que els adults som els models dels nostres fills/es i ells uns imitadors excel·lents.

· L’horari del sopar ha de ser regular. Si es marca que el sopar és a les 9 del vespre, cal ser constant amb aquest horari.

· Sopar tots junts, asseguts a taula, sense distraccions com poden ser la televisió o els jocs, ajuda a gaudir del menjar en un bon entorn familiar.

· Evita que el teu fill/a mengi entre hores. Un cop finalitzat el berenar, no s’ha de menjar res més fins a l’hora de sopar.

· Deixa que el teu fill/a participi a l’hora de comprar els aliments i a l’hora de preparar el sopar.

· És important complementar amb el sopar el que el teu fill/a ha menjat durant els altres àpats del dia

SOPAR FAMÍLIA

Ensenya-li al teu fill/a com n’és de necessari tenir uns bons hàbits i saber alimentar-se bé per el propi benestar.

No et saltis el sopar, però tampoc mengis en excés.

Recomanacions per a l’elaboració d’una dieta equilibrada:

· Augmentar el consum de peix i marisc, aliments rics en iode, un mineral molt necessari per el desenvolupament cerebral.

· Limitar consum de xai i vedella (carns vermelles). Carns que podem menjar més sovint són: el pollastre, el gall d’indi i el conill.

· Introdueix hortalisses i fruita (tenir present els cítrics) als sopars.

· Pensa que la beguda principal ha de ser l’aigua (deixa per situacions molt especials el consum de sucs artificials i refrescos).

· Es recomana assegurar el consum de lactis si no s’han pres les 3-4 racions diàries, consumir vegetals de fulla verda, fruita seca, cereals integrals i oli d’oliva.

· Ocasionalment podem afegir fregits (croquetes, calamars…) i pizzes.

DEIXA’T GUIAR PER AQUEST MODEL DE DIETA (SOPAR)

Primer plat:

· Patates, arròs, pasta o llegums

Segon plat:

· Peix blanc: lluç, llenguado, rap, bacallà… (2-3 vegades per setmana)

· Peix blau: salmó, tonyina, sardina, bonítol, anxova… (1-2  vegades per setmana)

· Marisc: gambes, sípia, calamar, musclos, entre altres (1-2 vegades per setmana)

· 1 o 2 ous: truita, ou dur o ou remenat (3 vegades per setmana)

· Pernil cuit o salat (0-1 vegades per setmana)

· Formatge semi curat (0-1 vegades per setmana)

Acompanyament del primer o segon plat:

· Verdura cuita, rostida al forn o al microones, feta al vapor o guisada

· Amanida, gaspatxo o liquats de verdura

Postres:

Iogurt o peça de fruita

Pa i aigua

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s