JA HI PENSES, EN EL FERRO?

Des de ben petits hem sentit la famosa frase de que els espinacs portaven molt de ferro. Resulta que tot prové d’un error. Hi va haver algú que copiant els valors de ferro dels espinacs, va col·locar malament una coma, la va fer córrer una xifra cap a la dreta mostrant que els espinacs portaven més quantitat de ferro del que és real. Sobre aquest error es va crear la llegenda d’en Popeye i els espinacs.

Popeye

Cal dir, que és veritat que els espinacs ens aporten ferro, però hi ha molts altres aliments que tenen un percentatge de ferro més elevat i/o que en faciliten millor l’absorció.

Així doncs, tot i que els espinacs són una de les verdures que contenen més ferro, hi ha altres aliments que ens ajuden millor a complir amb la ingesta diària de ferro. Aquests són: la carn magra, el fetge, llegums com les llenties, els fesols i els cigrons; alguns fruits secs com els pistatxos; els ous (concretament el rovell); els crustacis com els musclos, cloïsses, escopinyes…; el peix blau com les sardines i la tonyina… És important consumir-ne regularment!

Com et pots adonar que li falta ferro al teu fill/a? Amb una mirada, els bons pediatres s’adonen si a la criatura li falta ferro o no. Si és poca cosa, l’infant tindrà tendència al cansament, tolerarà poc l’exercici i estarà pàl·lid. Si és una falta important, tindrà els cabells molt fràgils, boqueres a la comissura dels llavis, estarà ullerós, tindrà les ungles deformades i fins i tot pot tenir trastorns de la conducta, com ara insomni, irritabilitat o pica.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s