MENGES LLEGUMS?

ELS LLEGUMS

Els llegums són veritables tresors nutricionals imprescindibles en una dieta equilibrada. Ens aporten una bona quantitat de proteïnes, fibra, hidrats de carboni d’absorció lenta i vitamines del grup B, entre d’altres nutrients. I a més, contenen una baixa quantitat de greix, un gran avantatge per ajudar a prevenir el sobrepès i l’obesitat. Ah, i tenen un preu assequible a totes les butxaques!
Són molt interessants en persones diabètiques perquè contenen hidrats de carboni complexos que s’absorbeixen de forma lenta i no eleven de forma brusca els nivells de glucosa a la sang.

LLEGUMS 1

 

 

VARIETATS DE LLEGUMS: Mongetes seques, fesols, llenties, cigrons, pèsols, faves, soja.

VALOR NUTRITIU

HIDRATS DE CARBONI 50-60%  (Soja 30%)
PROTEÏNES 20-35%
GREIX 1-6% (Soja 17-20%)
MINERALS Magnesi, Calci, Zenc, Fòsfor, Potassi
VITAMINES Vit grup B

SOJA: Es caracteritza per contenir uns compostos anomenats isoflavones i fitosterols, amb beneficis provats per a la salut, ja que actuen com a preventius de les malalties cardiovasculars i milloren la simptomatologia en les dones amb menopausa.

DIETES VEGETARIANES:  quan els llegums i els cereals es consumeixen en un mateix àpat, ens subministren una proteïna d’elevada qualitat, comparable a la de la carn, i sense greix saturat perjudicial per a la salut. Aquesta combinació de CEREALS + LLEGUMS per tal d’aconseguir una proteïna de més alta qualitat s’anomena COMPLEMENTACIÓ PROTEICA .

FLATULÈNCIES: un desavantatge dels llegums són les incòmodes flatulències produïdes per acumulació de gasos en el budell que provoquen malestar i inflor de panxa. La causa és la presència de components de la fibra no digeribles que passen intactes al budell i que són fermentats pels bacteris que hi habiten.

CONSELLS PER A EVITAR LES FLATULÈNCIES

  • Trencar el bull dels llegums retirant la cassola del foc durant uns minuts o afegint una mica d’aigua freda. Un altre sistema de trencar el bull és bullir-les durant 2 minuts i deixar-les reposar durant 1 hora abans de cuinar-les.
  • Prendre els llegums en forma de puré o passar-los per un colador per a eliminar la pell.
  • Afegir als plats condiments carminatius (ajuden a eliminar els gasos) com per exemple el comí, l’anís o el fonoll.
  • Acabar l’àpat amb una infusió d’herbes digestives o carminatives, com les ja esmentades o com la menta.
  • Mastegar bé els aliments i amb la boca tancada per a no ingerir aire. Menjar i beure a poc a poc.

RECURSOS

Anuncis

One thought on “MENGES LLEGUMS?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s